ushuaia - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Diana Los - WaarBenJij.nu ushuaia - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Diana Los - WaarBenJij.nu

ushuaia

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Diana

15 Maart 2009 | Argentinië, Buenos Aires

We zijn gisteren om half negen opgehaald voor een bustocht door het nationale park larapai ( of zo iets, ben de exacte naam even kwijt). We hebben daar veel vogels gezien en stukjes gelopen naar mooie uitzichtpunten. Ze hebben hier erg veel last van konijnen en grijze vossen. Ook erg veel bevers, waardoor hele gebieden kale bomen staan. natuurlijk ook even een koffiestop gemaakt. Natuurlijk mocht een stop bij het postkatoortje aan het eind van de wereld ook niet ontbreken. In het reisprogramma op TV zag je dat Chris Zegers een stempel in zijn paspoort kreeg van een besnorde argentijn. Nou die man stond daar nog steeds te stempelen. We hebben daar een mooie stempel van Pnquins in ons paspoort gehad. Pa en Ma ik heb daar ook (geheel buiten mijn principe) een antsichtkaart naar jullie verstuurd . Maar dit is natuurlijk een hele bijzonder plek om een kaart van te ontvangen. hij is dus gestempeld door die man mat mooie snor. Terug van de halve dagtour zijn we een sandwich gaan eten bij Tante Sara. Hier gezeten met zijn viertjes. Later samen met Ellen en Iris naar het maritiem museum gegaan. Dit was voorheen de gevangenis en is in 1947 gesloten. Nu een museum over hoe het er in de gevangeinstijd aan toe ging. Ook waren er tentoonstellingen van schilderijen en foto´s. Een biertje gedronken bij de Irisch pup.
Daarna nog wat geshopt in Ushuaia. We zijn allemaal geslaagt. Ik heb leuke pennen gekocht, en natuurlijk een pluchen pinquin voor Sanya. We hebben bij Mouschtacio gegeten. Heerlijk lam van de gril. Deze wordt rechtop in een soort ijzeren frame tegen een houtvuur opgezet en zo gegrild. natuurlijk wel regelmatig keren. In het hotel nog een wijntje gedronken met Ravja en Achmed.
Vandaag is de hele groep meegegaan met een cuise door het Beagle kanaal.
Op een catamaran langs een vogel en robbeneiland en natuurlijk langs het Pinquineiland. vertrokken met de boot om half 10 en terug rond 15.00 uur. Weer eerst een lekker pintje gepakt ( nu een donkere) bij de Irish pup en daarna met Iris naar het museum Fin del Mundo. Een klein museum over de ... ( naam zoek ik thuis wel weer op) die hier in vuurland woonden.Teruggelopen naar het hotel. Om half 8 gaan we verzamelen in de lobby en met zijn allen eten. Achmed is vandaag jarig en we hebben met zijn alle een boekje gegeven met foto´s over Argentinie. Hij trakteert op een drankje vanavond.
Al met al dus weer twee leuke dagen waarin we veel mooie dingen gezien hebben.

• 15 Maart 2009 - 22:39

Mieke:

Hallo Diana,

Leuke verhalen elke keer om jaloers op te worden ik ben alleen effe kwijt hoelang je ook alweer weg blijft voor mijn gevoel ben je heel lang weg, nou ik wacht weer op je volgende verslag nog veel plezier.

gr.

Mieke
    Hulst van Fergie en Ruby

• 16 Maart 2009 - 08:14

Pa En Ma :

nou diana je heb weer veel gezien zo te lezen dit is wel de reis van je dromen ze zyn alle maal jaloers op je yke wil dat ook nog een keer doen groetjes sanya

• 16 Maart 2009 - 08:24

Jeltje:

Hoi Diana,
    zo te lezen verveel jij je geen moment.Ook wij hebben ons gisterenavond niet verveeld en veel gelachen. Het was een groot succes!!Jammer dat je er niet bij was...
    Tot de volgende mail.
    groetjes F4

• 16 Maart 2009 - 08:28

18 Krot:

hi di,geniet echt van je reis verslagen ’t is alsof ik het zelf meemaak, zeer erudiet allemaal,kom je toevallig de vader van maxima tegen dan hoop ik dat je iets doet dat hy beslist niet leuk vind
    :-((( als dat zou kunnen!

• 16 Maart 2009 - 13:07

Dina En Henk:

Hallo Diana,
    Wat een fantastische reis maak jij, maar als ik het zo lees geniet je wel veel alcoholische versnaperingen. Proost!

Groetjes van ons beiden.

• 16 Maart 2009 - 16:36

Janneke Prins:

Hoi Diana,
    Dat was dat stempeltje die ik voor de bril had !! Mooie souvenir voor je in het paspoort. Ben je nu ook op het uiterste puntje geweest waar beide oceanen samen komen ??
    Veel plezier ...zo te zien struin je heel wat ierse pubs af !

• 16 Maart 2009 - 19:11

Frieda Tempels:

Hallo Diana
    Wat een leuke reis,amuseren je maar heel goed.