Een inspirerende reis - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Diana Los - WaarBenJij.nu Een inspirerende reis - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Diana Los - WaarBenJij.nu

Een inspirerende reis

Blijf op de hoogte en volg Diana

20 Maart 2015 | Myanmar, Pagan

Onderweg maken we een aantal stops
We rijden langs het huis van Aung San Suu Kyi waar zij 20 jaar huisarrest heeft gehad. Daarna stoppen wij gedenkplaats voor de mensen die gesneuveld zijn bij de bouw van de birmaspoorlijn. Halverwege een lunch in een mooie omgeving. Dan verder naar het hotel. Met open trucks rijden we met een razende snelheid via kronkelweg naar boven
In het hotel vlug even opfrissen en dan wandelen naar de gouden rots. Via een hele steile weg bereiken we de top. Boven op de berg balanceert een gouden rots met op de top een kleine pagode met daarin een haar van Boeddha. Het is hier een wirwar van mensen die hier deze plek vereren.
We wachten tot de zon onder gaat en lopen dan in het donker via die steile weg weer naar beneden. We eten in het hotel. Bij henk op de kamer nog biertje gedronken. Volgende dag met trucks weer naar beneden. De rit lijkt wel kermisattractie. Met grote bus weer richting Yangon. Stop bij rubberplantage waar we zien hoe de bomen getapt worden. Dan rijden we naar Bagan waar we een pagode bezoeken. Vervolgens nog Stop bij liggende boeddha en dan lunch.
Foto stop bij beeld van de 4 boeddha's en dan gaan we naar het hotel. Even opfrissen en we gaan met zijn 3 tjes wat drinken en daarna uit eten.
De volgende dag vliegen we in een uur naar Heho in een klein propeller vliegtuigje. Met de bus worden we gelijk afgezet bij de boten. Met 5 longtailboten varen we over het Inlemeer. Bezoeken een weverij van lotusvezel, een smederij, zilversmid en sigarenmaker. Daarna wat drinken en worden we naar het hotel gebracht. We eten bij Sunflower restaurant en de ober kwam trots vertellen dat zijn zus maanden in Nederland had gewoond bij een schrijvers echtpaar.
Dinsdag weer op pad geweest met de longtailboten. Eerst naar een markt en daarna naar een pagode. Natuurlijk ook hier weer de schoenen uit. Verder langs een houtzaag en boten bouwerij geweest . Nog een klooster bezocht en dan een lunch op het water. Duurde wat lang maar smaakt prima. Verder door de drijvende tuinen gevaren en dan richting hotel. Henk viel in slaap oude boot en viel bijna over boord.
' s avonds lekker uit eten
Woensdag rijden we naar Kalaw. We vertrekken om 9 uur. De afstand is niet zo ver en we maken een aantal stops onderweg. We krijgen een lunch aangeboden. Naar het hotel en om 5 uur wandeling door het dorpje. Daarna met zijn 4 tjes uit eten. Heerlijk gegeten in lokaal restaurant.
Donderdag 19 maart gaan we wandelen. Mooie wandeling van ca 3.5 uur Door de bergen gemaakt. Na afloop lunch en terug hotel. Samen met Ellen nog even naar een grot geweest. Stond vol met boeddha's. Erg mooi om te zien. Terug hotel eindelijk warm water om goed te kunnen douchen. We eten in het hotel en na afloop bij henk op het terras nog een whisky/cola gedronken.
Vrijdag met be bus naar Bagan gereden. Hier blijven we 3 nachten

• 20 Maart 2015 - 13:07

Thea:

Dat klinkt allemaal heel mooi jullie zien weer heel veel lees ik wel en ook lekker actief bezig.
    Geniet nog lekker.

• 22 Maart 2015 - 08:11

Ellen:

Leuk om weer te lezen wat je allemaal doet en ziet! Best wel veel ;-))
    Veel plezier nog de komende week!!

• 22 Maart 2015 - 08:41

Jeltje:

Je hebt alweer heel veel gezien! Fijn dat je het ook gezellig hebt.
    Geniet nog maar lekker.

Verslag uit: Myanmar, Pagan

Diana

Ik hou van reizen en sinds een paar jaar hou ik ook een dagboek bij via waar ben jij nu. Ik probeer elk jaar een grote reis te maken en heb al vele landen bezocht. Maar er blijft altijd nog veel te verkennen. Ik heb nog vele landen op mijn verlanglijstje staan en hoop in de komende jaren er nog veel te kunnen bezoeken. Meestal ga ik met een groepsreis mee via verschillende reisorganistaties. Ook wel op eigen gelegenheid en dan ter plekke een auto huren en zelf een beetje bepalen waar heen te gaan. Tussendoor ga ik graag nog samen met de hond een korte vakantie of twee, net aan de tijd die ik heb. Het liefst ga ik dan wandelen in Oostenrijk. Maar pas geleden via dogwalktrail ook een heel leuk weekend gehad in de ardennen. Maar ook in ons eigen mooie Nederland ben ik nog lang niet uitgekeken. Kortom er is genoeg te beleven.

Actief sinds 02 Jan. 2009