reis door het lievelingsland van Boeddha - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Diana Los - WaarBenJij.nu reis door het lievelingsland van Boeddha - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Diana Los - WaarBenJij.nu

reis door het lievelingsland van Boeddha

Door: diana los

Blijf op de hoogte en volg Diana

07 Maart 2015 | Nederland, Amsterdam

Nog even en dan ga ik weer heerlijk op vakantie. Dit jaar wederom naar een Aziatisch land: Myanmar (Birma)
Ik ga een rondreis maken door het warme ( 39 graden) mooie land.

Toen ik aan Henk vertelde dat deze reis mijn voorkeur had, vertelde hij gelijk:
"dan ga ik mee, staat al heel lang boven aan mijn verlanglijstje"
Dat wordt dus gezellig. Er gaat nog een vakantievriend van hem mee en ik ga dus op stap met Henk en Henk.

Myanmar is lange tijd gesloten geweest voor bezoekers en ontvangt ze nog maar mondjesmaat. De bevolking schijnt uitermate gastvrij te zijn.

We starten in het sfeervolle Yangon met de majestueuze Shwedagon pagode. ook gaan we langs de Gouden rotspagode in Kyathtyo. Volgens de legenda balanceert deze rots op een haar van Boeddha.
Bagan en de oude koningsstad Mandalay staan ook op het programma.
Op het Inlemeer gaan we per Longtailboot de sprookjesachtige omgeving verkennen. Er staan op palen gebouwde huizen en drijvende tuinen waar groente en fruit worden geteeld.
De rit eindigt in Mandalay waar we oude koningssteden bekijken en de bekende Ubein brug kunnen fotograferen.

Het land is bezaaid met duizenden tempels en pagodes.

Er schijnt wel in sommige hotels een wifi verbinding te zijn, maar deze is slecht of erg traag, dus of ik veel berichten ga plaatsen weet ik niet.
Telefoonproviders schijnen ook geen overeenkomst te hebben dus....
Maar geen bericht is goed bericht denken we dan maar.

Nog een halve dag werken en dan ga ik heerlijk genieten.

De hondjes blijven in hun eigen huis, mijn pa en ma passen op,dus dat zit wel goed, ga met een gerust hart weg.

  • 07 Maart 2015 - 19:21

    Loes:

    Dat wordt weer genieten

  • 07 Maart 2015 - 20:29

    Petra:

    Veel plezier!

  • 07 Maart 2015 - 20:38

    Henk Bulder:

    Net als vorig jaar hou ik mij aanbevolen voor je verslag. Keek afgelopen week in mijn fotoalbum met jouw verslag ernaast. Sri Lanka kwam weer tot leven. Tot woensdag.
    Henk

  • 07 Maart 2015 - 20:57

    Thea:

    Hallo,

    Heerlijk hoor! Lekker genieten en ben benieuwd naar je verhalen!
    Heel veel plezier, ook voor Henk, en geniet ervan.

    Groetjes,
    Thea

  • 07 Maart 2015 - 23:10

    Rita Meeder:

    Zal wel weer een machtig interessante reis worden. Ben benieuwd naar je verhalen.
    Goede reis!


  • 08 Maart 2015 - 12:24

    Betty Van Zijl:

    Veel plezier wat zal je genieten. En je hondjes ook natuurlijk want die zullen best verwend worden.

  • 08 Maart 2015 - 13:20

    Hanneke En Cor:

    Wat een heerlijk vooruitzicht weer en voor de verandering met een paar!! mannen. Zingen ze ook over België of over Sinterklaas, wie kent hem niet? Dat waren toch Henk en Henk? Kan erg gezellig worden dus. Heel veel plezier en we zien de misschien sporadische verslagen tegemoet. In Costa Rica moesten we de computers ook vaak aanzwengelen en datlukte uiteindelijk ook toch? Groetjes en maak mooie foto's

  • 09 Maart 2015 - 17:06

    Diana Los:

    Inderdaad Hanneke,
    In Costa Rica was het een hele tour om te mailen. Eerst met de boot over naar
    een Internetcafe en daar letterlijk de PC aanslingeren.
    Maar was daar wel fantastisch.

  • 09 Maart 2015 - 20:04

    Jeltje:

    Het zal we
    lweer een mooie reis worden. Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Diana

Ik hou van reizen en sinds een paar jaar hou ik ook een dagboek bij via waar ben jij nu. Ik probeer elk jaar een grote reis te maken en heb al vele landen bezocht. Maar er blijft altijd nog veel te verkennen. Ik heb nog vele landen op mijn verlanglijstje staan en hoop in de komende jaren er nog veel te kunnen bezoeken. Meestal ga ik met een groepsreis mee via verschillende reisorganistaties. Ook wel op eigen gelegenheid en dan ter plekke een auto huren en zelf een beetje bepalen waar heen te gaan. Tussendoor ga ik graag nog samen met de hond een korte vakantie of twee, net aan de tijd die ik heb. Het liefst ga ik dan wandelen in Oostenrijk. Maar pas geleden via dogwalktrail ook een heel leuk weekend gehad in de ardennen. Maar ook in ons eigen mooie Nederland ben ik nog lang niet uitgekeken. Kortom er is genoeg te beleven.

Actief sinds 02 Jan. 2009
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 29644

Voorgaande reizen:

11 Maart 2015 - 29 Maart 2015

het lievelingsland van Boehdda

10 Maart 2014 - 27 Maart 2014

Klassiek Ceylon

09 Maart 2013 - 30 Maart 2013

Thailand, Land van de Glimlach

09 Maart 2012 - 25 Maart 2012

veelzijdig vietnam

26 Maart 2011 - 18 April 2011

Ontmoeting met de Horizon

11 Maart 2010 - 01 April 2010

De Gouden Driehoek

15 Mei 2009 - 17 Mei 2009

dogwalktrail

04 Maart 2009 - 28 Maart 2009

rondreis argentinië,chili en brazilië

Landen bezocht: