van chiang rai terug in bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Diana Los - WaarBenJij.nu van chiang rai terug in bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Diana Los - WaarBenJij.nu

van chiang rai terug in bangkok

Blijf op de hoogte en volg Diana

19 Maart 2013 | Thailand, Bangkok

In goed drie uur rijden we naar Chiang mai. Onderweg fabriekje bezocht waar ze parasolletjes en waaiers maken. Ook nog zijdefabriekje gezien. Daarna hotel en relaxen bij het zwembad. In avond kanthoke dine. Erg lekker en in speciale zithouding.
De volgende dag een olifanten opvangcentrum bezocht. Olifanten gven leuk showtje weg maar daarna kwam het leukste ,een ritje op de olifant door de jungle. Ellen was niet mee dus ik zat ruim. Met ossekar terug en daarna op bamboevlot rivier afgevaren. In de avond met hele groep gegeen.
Maandag 18 maart in ochtend laatste tempelbezoek. Middag bij zwembad gelegen en in avond met nico en joke uit eten.
De laatste dag in chiang rai een fietstocht van 30 km gemaakt. In avond metvliegtuig terug naar bangkok. Meeste zijn met nachttrein en wij samen met 4 belgische medereizigers vliegen. Hotel hier valt alleen iets tegen, maar gelukkig maar voor 1 nacht. Morgen gaan we naar cha am voor twee daagjes strand en daarna door naar cambodja met zijn tweetjes.

• 19 Maart 2013 - 18:16

Pa Enma En Honden:

dus morgen gaan julli de laatste twee daen met helen groep lekker naar strand genieten julli rr maar lekkervan groetjes

• 19 Maart 2013 - 18:31

Hanneke En Cor Bakker:

Na al dat gereis even heerlijk relaxen en je opmaken voor Cambodja. Ben erg benieuwd hoe je dat gaat vinden, wij zijn daar niet geweest en is zeker een optie in combinatie met Laos. Nu even niet want Cor moet voorlopig revalideren en dat duurt wel eventjes. Bedankt nog voor je reactie naar Cor toe, ik zal hem goed verwennen zodat hij snel weer vooruit kan. Groetjes en nog heel veel plezier

• 19 Maart 2013 - 18:43

Jeltje:

Hobbelt zo'n olifant niet heel erg? Of had ie goede schokbrekers?
    Al met al heb je weer veel gedaan! Veel plezier nog. groetjes Jeltje

• 19 Maart 2013 - 21:02

Loes:

Zo te lezen al weer heel veel gedaan.Knap van je die fietstocht.
    Kan je nu lekker genieten van het strand.
    Nog heel veel plezier en geniet er van.
    groetjes van cor en Loes.
    Knuffel van Chester en Clyde.

• 19 Maart 2013 - 23:18

Maria Mens:

met wie zaten jullie nu weer op de olifant en met hoeveel? Het moet geen gewoonte gaan worden he? haha. Hebben jullie ook een parasol gekocht. Will en ik toen wel allebei een grote voor in de tuin, je wilt niet weten hoe we ermee naar nederland zijn gevlogen, onder de zittingen in het vliegtuig. Zou ik nu maar niet meer proberen. Nog veel plezier. Ik geniet van jullie verslagen.Groetjes Maria

• 19 Maart 2013 - 23:21

Henk Bulder:

Leuk alvast te lezen wat ik in september kan verwachten. Voor die tijd spreklen wij nog wel af.

• 20 Maart 2013 - 09:08

Frieda:

Hallo Diana
    Wat een mooie reis. Hier hebben we een parasol nodig voor de regen. Geniet nog van de mooie dagen.
    Groetjes
    Frieda

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand, Land van de Glimlach

Over een goede week ga ik weer heerlijk op vakantie samen met mijn reisvriendin Ellen. Dit jaar een groepsrondreis door Noord Thailand.
We starten in Bangkok waar we onder ander het koninklijk paleis bezoeken. Thailand is een land met vele indrukken waaronder een tochtje op de rug van een olifant niet mag ontbreken
( Will ga je weer mee??).
We bezoeken ook de prachtige natuur bij de River Kwai en natuurlijk ook de wereldberoemde brug over.
In het Noorden van Thailand brengen we een bezoek aan de bergstammen.
Een bootocht over de Mekong Rvier naar het beruchte opiumgebied van de Gouden Driehoek staat ook op het programma. Hier komen de landen Thailand, Myanmar en Laos samen.
Eventueel volgen we nog een kookcursus zodat we thuis de sfeer van Thailand weer kunnen proeven. Aan het eind van de reis door Thailand gaan we relaxen in een viersterren resort aan zee alvorens we onze trip vervolgen naar Cambodja (met zijn tweetjes? of met meerdere uit de groep)

In cambodja starten we in Siem Raap waar we het bekende tempelcomplex Ankor Watt bezoeken. Daarna gaan we naar Phom Penn naar de indrukwekkende Killing Fields; en naar de voormalige Tuol Sten gevangenis uit de Rode Khmer tijd.

Al met al gaat het volgens mmij weer een bijzondere trip worden.
Heb er bij het schrijven van dit stukje al helamaal zin in gekregen.
Als de gelegenheid en tijd zich voordoen houden we jullie weer regelmatig op de hoogte van onze ervanringen

29 Maart 2013

siem reap naar phnom pehn en weer naar huis

23 Maart 2013

cha am naar siem reap(cambodja)

19 Maart 2013

van chiang rai terug in bangkok

15 Maart 2013

kanchanaburi naar chang rai

12 Maart 2013

bangkok
Diana

Ik hou van reizen en sinds een paar jaar hou ik ook een dagboek bij via waar ben jij nu. Ik probeer elk jaar een grote reis te maken en heb al vele landen bezocht. Maar er blijft altijd nog veel te verkennen. Ik heb nog vele landen op mijn verlanglijstje staan en hoop in de komende jaren er nog veel te kunnen bezoeken. Meestal ga ik met een groepsreis mee via verschillende reisorganistaties. Ook wel op eigen gelegenheid en dan ter plekke een auto huren en zelf een beetje bepalen waar heen te gaan. Tussendoor ga ik graag nog samen met de hond een korte vakantie of twee, net aan de tijd die ik heb. Het liefst ga ik dan wandelen in Oostenrijk. Maar pas geleden via dogwalktrail ook een heel leuk weekend gehad in de ardennen. Maar ook in ons eigen mooie Nederland ben ik nog lang niet uitgekeken. Kortom er is genoeg te beleven.

Actief sinds 02 Jan. 2009