bangkok - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Diana Los - WaarBenJij.nu bangkok - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Diana Los - WaarBenJij.nu

bangkok

Blijf op de hoogte en volg Diana

12 Maart 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Zaterdag mooi op tijd vertrokken met china airlines naar bangkok.
Prima vlucht geweest,alleen duurde het wel erg lang voor we wat te eten kregen. Het eten was wel lekker dus dat maakte het wer goed. Vrij snel door de douane hen en onze thaise gidse nat hadden we zo gevonden. De hele groep was snel ter plaatse en later voegde onze foxgids(rudi, een belg die hier woont) zich bij ons. Naar hotel gebracht en omdat we zo vroeg hier waren moesten wewachten op onze kamers. Groot deel van de groep ging uit eten maar wij lekker rustig aan gedaan. Even klein dutje gedaan en daarna bij het zwembad gezeten met een biertje. 'S avonds met een boot over de rivier chao praya. Hier lekker gegeten.
Maandag ochtend hebben we een bezoek gebracht aan de gouden boeda. Daarna naar het koninklijk paleis. Schoolkinderen kwamen vragen stellen en we hebben onze naam in hun boekje moeten schrijven. Denk dat ze voor schoolopdracht toeristen moesten ondervragen.
Daarna met bootje over de rivier naar wat arun. Mooie stoepa die je via trappen kon beklimmen. Daarna wandeling chinatown en terug hotel. Ellen en ik daarna met taxi naar bayoke sky tower. Heerlijk gegeten op de 78e etage met prachtig uitzicht over skyline van bsngkok.
Vandaag angkok uit en stop gemaakt bij drijvende markt. Levdndig schouwspel. Verder naar Kanchababuri alwaar bezoek burmaspoorlijnmuseum en bdgraafplaats krijgsgevangendn. Verder naaf dd bug over de rivier kwai. Hier lunch en stukje op brug gelopen. Daarna zo'n 20km met de burmaspoortrein meegereden. Rond 5 uur inn resort . Prachtig gelegen aan de rivier. Daarna uit eten en gezongen voor rudi. Hij izsjarig. Terug in hotel nog lekker biertjd gedronken aan de rivier kwai

• 12 Maart 2013 - 17:29

Sonja:

Veel gedaan al, zeg!
    Groetjes uit berekoud (je waait uit je textiel) Nederland!

• 12 Maart 2013 - 17:33

Marion:

Tjonge je bent pas een paar dagen weg en je hebt al weer heel veel gezien en gedaan. Veel plezier en geniet nog maar.
    Groetjes uit een zeer koud Almere

• 12 Maart 2013 - 17:49

Hans Das Buurpersoon:

hallo lady Di
    als ik zo door de regels heen scharrel,lijkt het mij dat als je hier weer terug bent in het livorno,je dan 10 kilo zwaarder bent,wat eten hier en daar wat bier,van harte gegund en genieten maar !! kom gezond terug !! nummer 18 krot

• 12 Maart 2013 - 18:11

Riet Meeder:

Wat heb je al veel meegemaakt in een paar dagen, geweldig. Geniet vooral van het mooie weer daar, hier is het volop winter, ijskoude wind bij ons en sneeuw in het zuiden, met bijbehorende treinellende. Ik geniet van jouw reisverslag. Reis in gedachten met je mee!

• 12 Maart 2013 - 18:22

Jeltje:

Het klinkt allemaal weer fantastisch! spaar je wat warmte op, om mee terug te nemen?Geniet maar lekker!groetjes van ons allemaal.

• 12 Maart 2013 - 19:09

Mapa:

je heb voor de eerste dagen al veel gezien kyk nu al uit naar de fotos geniet maar fyn poot van honden

• 12 Maart 2013 - 19:42

Thea:

Hallo, jullie hebben al een hoop gezien en gedaan. Leuk hoor. Geniet er maar van want hier is het vies koud!! Gr. Thea

• 12 Maart 2013 - 21:04

Loes:

nou jullie hebben al heel veel gedaan en gezien in die paar dagen
    ik stond gisteravond met clijde op de noordpool zo koud.
    dus stuur een beetje warmte deze kant op. gr loes knuffel van de honden.

• 12 Maart 2013 - 22:38

Tiny:

Hoi wat hebben jullie al veel gedaan erg mooi zo te lezen hier erg koud veelplezier nog geniet ervan

• 13 Maart 2013 - 21:02

Hanneke En Cor Bakker:

Hoi Diana, Heerlijk om weer je reisverslag te lezen, het is of ik er weer zelf ben. Alles wat je tot nu toe gezien hebt is voor ons bekend en brengt goede herinneringen boven water. Wij zijn 2 maal op de Bayoke sky tower geweest, 1 keer overdag en 1 keer 's avonds om de stad te filmen. Helaas brak er toen een tropische regenbui uit en leek het of ze met een hogedrukspuit tegen de ramen stonden en flits en donder kwamen tegelijk, wel eng. Ik hoop dat je ook nog naar een drijvend vlothotel gaat op de river Kwai want dat is het einde. Geniet maar weer veel en we volgen je verslagen. Wij weten het nog niet voor dit jaar, Cor heeft gisteren een nieuwe knie gekregen en moet lang revalideren. We genieten wel met jou mee! Groetjes

• 14 Maart 2013 - 08:00

Peter En Yvonne:

Dag dames, mooi hè dat Thailad, geniet er maar lekker van, jullie gaan nog veel meer leuke dingen beleven. Een optie is om te kijken of je ergens in Chiang Mai kan gaan wonen, dan komen we op bezoek.
    Zoniet kijk dan naar ene woning voor ons alvast, wij hebben het gehad, we zijn dinsdag totaal ingesneeuwd en konden niet eens uit e garage komen. Nu nog een dik pak dat maar langzaam weg gaat in Zuid Limburg, foei! Dus, blijf mar lekker daar en geniet van al het moois en het lekkere eten. Have fun!

• 15 Maart 2013 - 10:36

Henk Bulder:

Hoi Diana,
    Geniet ervan. en neem vooral je biertje , ga ook weer naar kookles dan eten wij volgende keer thais.
    Ben net terug uit Nieuw Zeeland en kan je verzekeren dat het hier in Nederlanbd koud is.
    Henk

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Thailand, Land van de Glimlach

Over een goede week ga ik weer heerlijk op vakantie samen met mijn reisvriendin Ellen. Dit jaar een groepsrondreis door Noord Thailand.
We starten in Bangkok waar we onder ander het koninklijk paleis bezoeken. Thailand is een land met vele indrukken waaronder een tochtje op de rug van een olifant niet mag ontbreken
( Will ga je weer mee??).
We bezoeken ook de prachtige natuur bij de River Kwai en natuurlijk ook de wereldberoemde brug over.
In het Noorden van Thailand brengen we een bezoek aan de bergstammen.
Een bootocht over de Mekong Rvier naar het beruchte opiumgebied van de Gouden Driehoek staat ook op het programma. Hier komen de landen Thailand, Myanmar en Laos samen.
Eventueel volgen we nog een kookcursus zodat we thuis de sfeer van Thailand weer kunnen proeven. Aan het eind van de reis door Thailand gaan we relaxen in een viersterren resort aan zee alvorens we onze trip vervolgen naar Cambodja (met zijn tweetjes? of met meerdere uit de groep)

In cambodja starten we in Siem Raap waar we het bekende tempelcomplex Ankor Watt bezoeken. Daarna gaan we naar Phom Penn naar de indrukwekkende Killing Fields; en naar de voormalige Tuol Sten gevangenis uit de Rode Khmer tijd.

Al met al gaat het volgens mmij weer een bijzondere trip worden.
Heb er bij het schrijven van dit stukje al helamaal zin in gekregen.
Als de gelegenheid en tijd zich voordoen houden we jullie weer regelmatig op de hoogte van onze ervanringen

29 Maart 2013

siem reap naar phnom pehn en weer naar huis

23 Maart 2013

cha am naar siem reap(cambodja)

19 Maart 2013

van chiang rai terug in bangkok

15 Maart 2013

kanchanaburi naar chang rai

12 Maart 2013

bangkok
Diana

Ik hou van reizen en sinds een paar jaar hou ik ook een dagboek bij via waar ben jij nu. Ik probeer elk jaar een grote reis te maken en heb al vele landen bezocht. Maar er blijft altijd nog veel te verkennen. Ik heb nog vele landen op mijn verlanglijstje staan en hoop in de komende jaren er nog veel te kunnen bezoeken. Meestal ga ik met een groepsreis mee via verschillende reisorganistaties. Ook wel op eigen gelegenheid en dan ter plekke een auto huren en zelf een beetje bepalen waar heen te gaan. Tussendoor ga ik graag nog samen met de hond een korte vakantie of twee, net aan de tijd die ik heb. Het liefst ga ik dan wandelen in Oostenrijk. Maar pas geleden via dogwalktrail ook een heel leuk weekend gehad in de ardennen. Maar ook in ons eigen mooie Nederland ben ik nog lang niet uitgekeken. Kortom er is genoeg te beleven.

Actief sinds 02 Jan. 2009