van Hanoi naar Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Diana Los - WaarBenJij.nu van Hanoi naar Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Diana Los - WaarBenJij.nu

van Hanoi naar Hoi An

Door: dianalos

Blijf op de hoogte en volg Diana

17 Maart 2012 | Vietnam, Hoi An

We zijn vanuit Hanoi met de bus nar Mau Chau gereden. Daar bleek dat we een hotelkamer met een medereiziger moesten delen. Thea seinde over tafel al of wij samen een kamer delen, prima. Even later vroegen nog twee medereizigers of ik wilde delen, maar ik was al weg. Daarna een wandeltocht door het dorpje. De volgende dag een fietstocht op een mauntainbike. Heerlijke tocht door de rijstvelden en door diverse dorpjes. Na de lunch vrije tijd en met een aantal weer naar het dorp geweest en nog een lekker stuk gewandeld.Om 5 uur verzamelen voor een tocht door de grot. met helm op ons hoofd naar grot gelopen en iedereen dacht waarom helm? Nou dat hebben we geweten. Door nauwe spelonken kruipend en glijdend onze weg door de vochtige omgeving de grot afgedaald.
Volgende dag naar Hanoi terug, hier vrije tijd en wij zijn met 6 man naar het westlake gelopen. Daar de pagode en een tempel( met een bronzen beeld van 4000 kg) en de botanische tuinen gezien. Heerlijk gegeten in een restaurant. Ze verstonden echt geen engels en we hebben zelfs de wijn moeten aanwijzen om dezeop tafel te krijgen.
Volgende dag met busnaar halong bay. Daar met kleine bootjes naar een grotere gebracht waarmee we door da bay gingen varen. Twee andere boten kwamen langszij voor de overnachting. heerlijk gegeten, ikmeestal naast onze reisleider Jochem gezeten, hij lust ook geen seefood. Wat blijkt nu hij is de vriend van Floortje.
De volgende dag nog een grot bezocht. Deze erg mooi en gewoon te belopen.
Terug naar het hotel in Hanoi. hier drie kamers beschikbaar om ons evenop te frissen. Met de nachttrein naar Hue. Met 4 man in een coupe was het een gezellig boel. We hadden flessen wijn mee en kaas, worst en chips.
IOn Hue naar een hotel waar we konden douchen en ontbijten. Daarna de verboden stad bezocht en geluncht en door naar Hoi An.
Hier om een uur of 6, even douchen en naar het restaurant. De komende twee dagen staan ook al volgeprent dus we gaan ons zeker niet vervelen.

• 17 Maart 2012 - 16:11

Jeltje:

Nou, volgens mij verveel je je niet!!
    Het is weer een mooie reis, te oordelen naar je verhalen. Nog veel plezier!
    groetjes,

• 17 Maart 2012 - 16:12

Ellen:

Hey Diana, zo te horen heb je het wel naar je zin. Komt met bekend voor wijn, kaas, worst, komt je zakmes weer goed van pas. Wat een toeval, die vriend van Floortje (Floortje was toch van India, of niet?) wens je veel plezier in Hoi An. En kijk weer nieuwsgierig uit naar je volgende bericht. Groetjes ui Limburg.

• 17 Maart 2012 - 16:19

Sonja:

Hoi!

Van Hanoi naar Hoi An :) Dat is een anagram hè :)
    Al veel leuke en mooie dingen gedaan, zeg!
    Lust jij geen seefood?! Wat erruggg.
    Vooral op vakantie :)
    Veel plezier verder!!
    Doe voorzichtig.

Groetjes van ons drie

• 17 Maart 2012 - 17:55

Marion:

Merk het al je verveelt je niet met alles wat je doet en ziet. Hoop dat je het de aankomende 8 dagen net zo veel ziet/doet.
    Nog veel plezier

Groetjes
    Marion

• 17 Maart 2012 - 19:38

Hanneke Bakker:

Hoi Diana,
    Klinkt allemaal geweldig en bekend, wij hebben veel van hetzelfde gezien daar, zelfs een ziekenhuis van binnen (Cor),dat moet jij maar niet doen! Helaas hebben we toen Halong Bay gemist, daar had ik me vreselijk op verheugd. Zal zeker prachtig zijn. Hanoi vond ik geweldig, evenals Hue en Hoi An. Heel veel plezier nog, groetjes Cor en Hanneke

• 18 Maart 2012 - 07:51

Maria Mens:

Van uitrusten komt het niet echt.
    Wat toevallig dat Jochem de vriend is van Floortje. Wat is de wereld toch klein he.
    veelplezier
    Maria

• 18 Maart 2012 - 07:58

Pa Ma :

nou zo tehoren heb je wel een week nodig om by te komen
    hoor wel dat de wyn je weergoed
    smaakt nog een fyne week twee
    poten van de honden

• 18 Maart 2012 - 10:13

Loes:

Nou zo te lezen verveel je niet.
    Maar je ziet wel weer heel veel.
    De wijn smaakt ook goed neem er maar een van mijn proost.Nog heel veel plezier.
    groetjes.ook van Cor.

• 19 Maart 2012 - 08:19

Frieda:

Wat fijn, je hebt weer heel veel gezien. Geniet maar van je volgende uitstappen.
    Groetjes
    Frieda

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

veelzijdig vietnam

25 Maart 2012

einde van een mooie reis

22 Maart 2012

van Hanoi naar Hoi An

11 Maart 2012

de eerste dagen
Diana

Ik hou van reizen en sinds een paar jaar hou ik ook een dagboek bij via waar ben jij nu. Ik probeer elk jaar een grote reis te maken en heb al vele landen bezocht. Maar er blijft altijd nog veel te verkennen. Ik heb nog vele landen op mijn verlanglijstje staan en hoop in de komende jaren er nog veel te kunnen bezoeken. Meestal ga ik met een groepsreis mee via verschillende reisorganistaties. Ook wel op eigen gelegenheid en dan ter plekke een auto huren en zelf een beetje bepalen waar heen te gaan. Tussendoor ga ik graag nog samen met de hond een korte vakantie of twee, net aan de tijd die ik heb. Het liefst ga ik dan wandelen in Oostenrijk. Maar pas geleden via dogwalktrail ook een heel leuk weekend gehad in de ardennen. Maar ook in ons eigen mooie Nederland ben ik nog lang niet uitgekeken. Kortom er is genoeg te beleven.

Actief sinds 02 Jan. 2009