cuenca en salinas - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Diana Los - WaarBenJij.nu cuenca en salinas - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Diana Los - WaarBenJij.nu

cuenca en salinas

Door: dianalos

Blijf op de hoogte en volg Diana

08 April 2011 | Ecuador, Quito

We hebben gisteren een stadstour gedaan lopend door cuenca met zijn tweetjes. Een leuke route door de gezellige binnenstad van Cuenca. We hebben de oude en nieuwe kathedraal bezocht, een bloemenmarkt, een vlees en groente markt. Bij een hoedenfabriek gekeken hoe de panamahoeden gemaakt worden. Daar hebben we ook geluncht. Onderweg kwamen we steeds hennie en willie tegen. terug gelopen langs de rivier. Een verplichte stop gemaakt bij een terras voor een biertje (het regende). terug in het hotel en daar gegeten. De regen is niet meer opgehouden. vandaag om 6 uur ontbijt en om 7 uur op weg naar Salinas. Een busrit van ca 6 uur. Het is hier prachtig weer ca 30 graden en we hebben vanmiddag lekker bij het zwembad gelegen. Dit hotel is All- Inclusive dus we nemen het er van. Nu gaan we naar de kamer. Voorlopig zullen we niets laten horen. We gaan overmorgen naar Galapagos en op de boot is vast geen internet. Zodra we weer in Quito zijn laten we jullie weten hoe het daar was. We verheugen ons er nu al op. Groetjes

  • 09 April 2011 - 06:07

    Peter En Yvonne:

    Heerlijk te lezen dat jullie je zo vermaken en jullie verheugen zich echt terecht. Wij wensen jullie ongelooflijk veel moois op de Galapagos, dat worden mooie plaatjes. Doe lonesome George van ons de groetjes.

    Peter en Yvonne

  • 09 April 2011 - 06:32

    Pa Ma:

    nou dames nu gaat julli wens in vervullin de galapagos eilande hoop dat snorkelen goed gaat maak maar mooie fotosheel veel groetjes

  • 09 April 2011 - 06:45

    Petra Schols:

    Een cruise langs de galapagoseilanden,zemmen tussen de "soepschildpadden",zonnen tussen de zeeleeeuwen, dat kunnen er niet veel zeggen, prachtig!! Ik ben benieuwd naar het fotoverslag van deze reis, het is in ieder geval heel bijzonder. Ik wens jullie onwijs fijne dagen en ik verheug me op jullie verslag, wanneer jullie weer internetbereik hebben.
    Groetjes Petra

  • 09 April 2011 - 10:58

    Vriend Van Fred:

    hebben ze al een naam ??????????

  • 09 April 2011 - 17:04

    Maria Mens:

    Gelukkig ontspannen jullie ook af en toe. Diana al dat raften etc. lijkt me heel erg vermoeiend, alleen van het lezen wordt ik al moe en krijg ik spierpijn haha.
    Prachtig allemaal
    Groetjes Maria

  • 10 April 2011 - 11:12

    Loes:

    Nou heel veel plezier op de boot .En dat jullie op de Galapagos heel veel mooie plaatjes maken. Geniet er van voor je het weet is het voorbij. groetjes loes

  • 10 April 2011 - 12:18

    Dina En Henk:

    Hardstikke fijn dat jullie het zo naar julliw zin hebben, en dan naar de Galapagos, neem je een schildpadje mee??
    Veel plezier verder en groetjes van Dina en Henk

  • 10 April 2011 - 18:41

    Hanneke En Cor:

    Wat gaat je reis alweer snel voorbij hè, maar ook ongelooflijk veel variatie. Ik ben ook erg benieuwd hoe je galapagos vindt, kijk dus uit naar het volgende verslag. Heel veel plezier
    weer en groetjes

  • 11 April 2011 - 11:55

    Will De Viet:

    Kijk, dit is nou lekker vakantie vieren.
    Hoop dat jullie erg genieten van de Galapagos.
    Het is hier ook heerlijk weer, vooral in het zuiden.

    groeten, Will

  • 12 April 2011 - 11:23

    Frieda:

    Hallo Diana
    Weer leuk iets van jullie te horen, geniet er maar van. Heb me vandaag ingeschreven voor de breitenwedstrijd op 24/4/2011, Hoop dan dat je terug bent.
    Groetjes
    Frieda, Stip en Pongo

  • 12 April 2011 - 15:07

    Ingrid:

    Diana en Ellen,
    Leuk om jullie verslag te lezen. Ben heel benieuwd hoe jullie de Galapagos vinden.
    tot mails en groetjes, Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Ontmoeting met de Horizon

Over een goeie week is het zover, ik vertrek voor een reis die al lange tijd op mijn verlanglijstje staat.
Ook dit jaar reis ik weer samen met Ellen, mijn reisvriendin van de afgelopen twee jaar. Toen ik verleden jaar op schiphol aankwam en Ellen bij de Starbucks aan de koffie zat, kwam tijden een bakkie koffie het hoge woord eruit. Ze vertelde me"ik wil niet brutaal zijn hoor, maar ik heb voor volgend jaar al wat uitgezocht"
Nou,dat was nu precies de reis die ik ook heel graag wilde doen. Ben benieuwd of ze nu ook weer een verrassing in petto heeft.....
We beginnen dit jaar met een rondreis door Ecuador en aansluitend een cruise langs de Galapagoseilanden.
We beginnen in Ecuador in de hoofdstad Quito, daarna reizen wwe naar Otavalo waar we een grote indianenmarkt bezoeken. Verder via de evenaar, de Cotopaxi vulkaan naar de jungle in Tena. in banos gaan we genieten van heetwaterbronnen aan de voet van de Tungurahua vulkaan. in Riobamba stappen we op de duivelsneus trein, en als we geluk hebben kunnen we op het dak zitten als het treintje door het andesgebergte gaat,langs diepe ravijnen en indrukwekkende kloven. ook bezoeken we Cuenca, waarna we gaan relaxen op het stand van Salinas. verder naar Guayaguil. hier stappen we op het vliegtuig naar de Galapagoseilanden. We gaan o.a bezoeken de eilanden Santa Fe, Espagnol,Floreana,SAnta Cruz en Playa Bachas. Deze eilanden worden vast heel indrukwekkend, als ik allen verhalen en boeken mag geloven. Op deze vulcanische eilanden hopen we veel dieren en planten te zien. Met onze snorkels zwemmen tussen de "soepschildpadden"en zonnebaden tussen de zeeleeuwen. Ik ben reuze benieuwd.
Dus jullie snappen wel dat we deze laatste week wel om kunnen kijken.

Als de mogelijkheid er is laten we regelmatig wat vanons horen.
Reakties van het thuisfrond zijn altijd welkom en voor ons leuk om te lezen.

Groetjes en tot horens,

Diana en Ellen

Recente Reisverslagen:

14 April 2011

terug uit het paradijs

08 April 2011

cuenca en salinas

06 April 2011

banos,riobamba

03 April 2011

cotopaxi , jungle en banos

29 Maart 2011

eerste dagen
Diana

Ik hou van reizen en sinds een paar jaar hou ik ook een dagboek bij via waar ben jij nu. Ik probeer elk jaar een grote reis te maken en heb al vele landen bezocht. Maar er blijft altijd nog veel te verkennen. Ik heb nog vele landen op mijn verlanglijstje staan en hoop in de komende jaren er nog veel te kunnen bezoeken. Meestal ga ik met een groepsreis mee via verschillende reisorganistaties. Ook wel op eigen gelegenheid en dan ter plekke een auto huren en zelf een beetje bepalen waar heen te gaan. Tussendoor ga ik graag nog samen met de hond een korte vakantie of twee, net aan de tijd die ik heb. Het liefst ga ik dan wandelen in Oostenrijk. Maar pas geleden via dogwalktrail ook een heel leuk weekend gehad in de ardennen. Maar ook in ons eigen mooie Nederland ben ik nog lang niet uitgekeken. Kortom er is genoeg te beleven.

Actief sinds 02 Jan. 2009
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 29560

Voorgaande reizen:

11 Maart 2015 - 29 Maart 2015

het lievelingsland van Boehdda

10 Maart 2014 - 27 Maart 2014

Klassiek Ceylon

09 Maart 2013 - 30 Maart 2013

Thailand, Land van de Glimlach

09 Maart 2012 - 25 Maart 2012

veelzijdig vietnam

26 Maart 2011 - 18 April 2011

Ontmoeting met de Horizon

11 Maart 2010 - 01 April 2010

De Gouden Driehoek

15 Mei 2009 - 17 Mei 2009

dogwalktrail

04 Maart 2009 - 28 Maart 2009

rondreis argentinië,chili en brazilië

Landen bezocht: