eerste dagen - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Diana Los - WaarBenJij.nu eerste dagen - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Diana Los - WaarBenJij.nu

eerste dagen

Door: dianalos

Blijf op de hoogte en volg Diana

29 Maart 2011 | Ecuador, Quito

We zijn na een goede maar lange vlucht aangekomen in Quto. Onze reisleidster van Fox Eva stond ons op te wachten. Rondreis met 15 personen. We zijn´s morgensvroeg eerst naar het hotel gebracht om wat op te frissen en daarna met de bus naar een uitzichtpunt gebracht waarop een groot beeld de heilge maagd. Daarna lunch en een stadstour. Lopend door de binnenstad hebben we diverse gebouwen bezocht, waaronder ook een grote kerk met veel bladgoud. Gisteren zijn we naar Otavalo gereden en hebben daar de indianenmarkt bezocht. Hier hebben we flink geshopt. Daarna was keuze paardrijden of dorpjes bezoeken. Wij dorpjes gedaan oa. rietbewerking, maken van panfluiten en een weverij. Gelukkig maar wand er is iemand gewond geraakt bij het paardrijden. Vandaag weer terug naar Quito. Onderweg eerst stop bij een waterval, daarna naar een Condor opvangcentrum. Hier diverse roofvogels gezien.Daarna zijn we naar de evenaar geweest. Hier rondleiding en diverse proefjes gezien om te bewijzen dat we op de evenaar waren. We hebben een certificaat gehad omdat we een ei op een spijker konden zetten.
Net zijn we terug van Sushi eten en gaan nu naar bed. Morgesn staat ons een sportieve dag te wachten.
groetjes

  • 30 Maart 2011 - 06:25

    Jeltje:

    Jullie hebben al wel veel gezien en gedaan hoor!
    En eh ....van dat ei en die spijker...dat wil ik zien als je weer thuis bent.
    veel plezier verder.
    groetjes,

  • 30 Maart 2011 - 06:36

    Riet Meeder:

    Wat ben je weer aan het genieten! Ik geniet mee. Gelukkig dat je niet bent gaan paardrijden, doodeng soms op die bijna onbegaanbare paden bezaaid met rotsblokken. Heb er ervaring mee, ergens in Colombia, hoewel, shoppen in Otavalo kan ook gevaarlijk zijn (voor je portemonnaie!)
    Groetjes, Riet

  • 30 Maart 2011 - 06:53

    Pa Ma :

    hoor het al weer laat elle dan maar geen paard ryden wil dat ook wel zien van dat ei geniet ervan groetjes en poot van sanya


  • 30 Maart 2011 - 08:03

    Peter En Yvonne:

    Helemaal te gek en het wordt allemaal nog mooier. Sushi's.....als we het niet dachten!! We wensen jullie nog bijzonder veel reisplezier.

    Groetjes van Peter en Yvonne

    PS Ellen, de foto's van de opening zien er prima uit!!

  • 30 Maart 2011 - 09:17

    Frieda:

    Hoi Diana
    Wat fijn weer iets van jou te horen, en dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet nu maar van jullie fijne uitstappen. Tot wederhoren.
    Groetjes
    Frieda , Stip en Pongo

  • 30 Maart 2011 - 11:32

    Loes:

    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn.
    Zo te lezen hebben jullie al aardig wat gezien.
    Vind het wel knap met dat ei moet je wel laten zien hoe dat gaat als je weer terug bent.
    Nou de groetjes loes

  • 30 Maart 2011 - 12:12

    Hanneke En Cor:

    Hoi Diana, wel een overvol en vermoeiend programma zo de eerste dag, maar dat wil je toch niet missen weet ik uit ervaring, en je vergeet je vermoeidheid dan snel. Je hebt echt hele leuke dingen gedaan en gezien, dat beloofd wat voor het verdere verloop van de reis. Veel plezier en we kijken uit naar het vervolg, groetjes

  • 30 Maart 2011 - 13:05

    Maria Mens:

    Heerlijk om op deze manier vanuit mijn luie stoel mee te reizen. Ik voel en ruik het allemaal zoals je het verteld.
    Veel plezier alletwee
    Liefs Maria

  • 30 Maart 2011 - 14:24

    Marion:

    Ik sluit me helemaal aan bij de vorige berichten. Nog heel veel plezier de verdere reis
    Groetjes
    Marion


  • 30 Maart 2011 - 15:48

    Paul Haas:

    Hey Ellen en Diana,
    Savoir vivre c'est un choix dans la vie!
    Geniet elke dag van het leven...........!
    Dus, ik doe graag met jullie mee.
    Alle goeds,
    Paul

  • 30 Maart 2011 - 16:59

    Will De Viet:

    Leuk om jullie belevenissen te lezen.
    Ik benijd jullie wel.
    Geen gekke dingen doen hè?
    Groetjes alle2.

  • 31 Maart 2011 - 09:29

    TANTE ANNIE:

    geniet ervan, lijkt ons hier allemaal erg mooi. Doe wel voorzichtig, we hopen dat degene die gewond is geraakt toch zijn reis kan afmaken

  • 31 Maart 2011 - 13:02

    Dina En Hen K:

    als je terug bent moet je ons maar eens demonstreren met dat ei op een spijker. Wij nemen aan dat het mooi weer is. Hartelijke groeten en heel veel plezier gewenst.
    Dina en Henk

  • 03 April 2011 - 01:22

    Sonja:


    Al veel gedaan zeg!
    Dat hele eind om een ei op een spijker te zetten ;)

    Groetjes uit je eigen straatje.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Ontmoeting met de Horizon

Over een goeie week is het zover, ik vertrek voor een reis die al lange tijd op mijn verlanglijstje staat.
Ook dit jaar reis ik weer samen met Ellen, mijn reisvriendin van de afgelopen twee jaar. Toen ik verleden jaar op schiphol aankwam en Ellen bij de Starbucks aan de koffie zat, kwam tijden een bakkie koffie het hoge woord eruit. Ze vertelde me"ik wil niet brutaal zijn hoor, maar ik heb voor volgend jaar al wat uitgezocht"
Nou,dat was nu precies de reis die ik ook heel graag wilde doen. Ben benieuwd of ze nu ook weer een verrassing in petto heeft.....
We beginnen dit jaar met een rondreis door Ecuador en aansluitend een cruise langs de Galapagoseilanden.
We beginnen in Ecuador in de hoofdstad Quito, daarna reizen wwe naar Otavalo waar we een grote indianenmarkt bezoeken. Verder via de evenaar, de Cotopaxi vulkaan naar de jungle in Tena. in banos gaan we genieten van heetwaterbronnen aan de voet van de Tungurahua vulkaan. in Riobamba stappen we op de duivelsneus trein, en als we geluk hebben kunnen we op het dak zitten als het treintje door het andesgebergte gaat,langs diepe ravijnen en indrukwekkende kloven. ook bezoeken we Cuenca, waarna we gaan relaxen op het stand van Salinas. verder naar Guayaguil. hier stappen we op het vliegtuig naar de Galapagoseilanden. We gaan o.a bezoeken de eilanden Santa Fe, Espagnol,Floreana,SAnta Cruz en Playa Bachas. Deze eilanden worden vast heel indrukwekkend, als ik allen verhalen en boeken mag geloven. Op deze vulcanische eilanden hopen we veel dieren en planten te zien. Met onze snorkels zwemmen tussen de "soepschildpadden"en zonnebaden tussen de zeeleeuwen. Ik ben reuze benieuwd.
Dus jullie snappen wel dat we deze laatste week wel om kunnen kijken.

Als de mogelijkheid er is laten we regelmatig wat vanons horen.
Reakties van het thuisfrond zijn altijd welkom en voor ons leuk om te lezen.

Groetjes en tot horens,

Diana en Ellen

Recente Reisverslagen:

14 April 2011

terug uit het paradijs

08 April 2011

cuenca en salinas

06 April 2011

banos,riobamba

03 April 2011

cotopaxi , jungle en banos

29 Maart 2011

eerste dagen
Diana

Ik hou van reizen en sinds een paar jaar hou ik ook een dagboek bij via waar ben jij nu. Ik probeer elk jaar een grote reis te maken en heb al vele landen bezocht. Maar er blijft altijd nog veel te verkennen. Ik heb nog vele landen op mijn verlanglijstje staan en hoop in de komende jaren er nog veel te kunnen bezoeken. Meestal ga ik met een groepsreis mee via verschillende reisorganistaties. Ook wel op eigen gelegenheid en dan ter plekke een auto huren en zelf een beetje bepalen waar heen te gaan. Tussendoor ga ik graag nog samen met de hond een korte vakantie of twee, net aan de tijd die ik heb. Het liefst ga ik dan wandelen in Oostenrijk. Maar pas geleden via dogwalktrail ook een heel leuk weekend gehad in de ardennen. Maar ook in ons eigen mooie Nederland ben ik nog lang niet uitgekeken. Kortom er is genoeg te beleven.

Actief sinds 02 Jan. 2009
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 29562

Voorgaande reizen:

11 Maart 2015 - 29 Maart 2015

het lievelingsland van Boehdda

10 Maart 2014 - 27 Maart 2014

Klassiek Ceylon

09 Maart 2013 - 30 Maart 2013

Thailand, Land van de Glimlach

09 Maart 2012 - 25 Maart 2012

veelzijdig vietnam

26 Maart 2011 - 18 April 2011

Ontmoeting met de Horizon

11 Maart 2010 - 01 April 2010

De Gouden Driehoek

15 Mei 2009 - 17 Mei 2009

dogwalktrail

04 Maart 2009 - 28 Maart 2009

rondreis argentinië,chili en brazilië

Landen bezocht: