nepalese rust - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Diana Los - WaarBenJij.nu nepalese rust - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Diana Los - WaarBenJij.nu

nepalese rust

Door: dianalos

Blijf op de hoogte en volg Diana

27 Maart 2010 | Nepal, Pokhara

We zijn met 4 man gevlogen naar Varanassi. Wij waren in drie kwartier op plaats van bestemming, de rest van de bus heeft er 12 uur over gedaan. In de avond zijn we met riksja's naar de Ganges gereden, wat een helse tocht was dat weer. Daar aangekomen een een drukte van jewelste. Er werden ceremonies om de godin Ganges te eren voorbereid, welke we later vanaf de boot hebben gezien. Stukje verder gevaren waar wij de crematies op open houtvuur van overleden hindoes vanaf de boten konden volgen. Heel erg indrukwekkend om dat te bekijken. We waren er allemaal stil van. De volgende ochtend zijn we terug gegaan naar de Ganges en een wandeling gemaakt door de binnenstad. Tijdens deze trip kwamen we een stoet tegen welke een lijk op een versierde baar naar de crematieplaats brachten. En dat bij een temperatuur an 40 graden. Van Varanassi zijn we met de bus in ca 11 uur naar Lumnbini gereden. Hiervoor moesten we de grens met Nepal over. Dit ging redelijk snel en we hadden snel het visum in het paspoort. De eerste indruk van Nepal was meer rust en niet zo smerig als India. De geboorteplaats van Boeda hebben we bezocht. Verder Nepal in gereden naar het National park Chitawan. De volgende morgen een spannende boottocht in uitgeholde boomstammen langs de krokodillen. Wij zaten met Marja en Wil en Peter in de boot. De krokodillen die we gezien hebben waren rustiger dan Marja.In de middag een tocht door de jungle op een Olifant. Met vier man in een klein mandje. Anderhalf uur op zoek naar de Bengaalse tijger, wel gehoord, niet gezien. Wel hebben we Neushoorns van heel dichtbij gezien. Onze olifanten temmer moest onderweg plassen en liet ons alleen achter op de olifant. Uitstappen was wel wat problematisch. Het bakje begon te schuiven toen Ellen uit wilde stappen. Beide dames lichtelijk in paniek. Ik was er gelukkig al uit. Maar we zijn allemaal goed terecht gekomen. Een prachaige dag. Nu een kleine busrit naar Pokhara. Hier temperatuur aangenaam en we komen net terug van klein tochtje over het Pewameer.
Nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte.

• 27 Maart 2010 - 13:15

Peter En Yvonne:

Ja, indrukwekkend inderdaad maar zo mooi allemaal. Geniet maar heerlijk verder dames !!!!

Groetjes van Peter en Yvonne

• 27 Maart 2010 - 15:10

Dina En Henk:

Hallo Diana,
    Bedankt voor je info.
    Ga je de Himalaya nog beklimmen?
    Onze hart.groeten en heel veel plezier op je verdere reis!
    Dina en Henk

• 27 Maart 2010 - 16:43

Pa En Ma:

dat was spannend maar julli houden wel van wat avontuur nog maar vier dagen is snel gegaan maak er nog een paar mooie dagen van groetjes ma en pa en een poot van sanya

• 27 Maart 2010 - 16:43

Pa En Ma:

• 27 Maart 2010 - 20:34

Frieda:

Hoi Diana
    Ja zo te lezen genieten jullie er wel van.Amuseer je nog maar heel goed want het loopt stilaan ten einde.
    Groetjes
    Frieda en een pootje van Stip

• 28 Maart 2010 - 10:46

Loes:

Hoi zo te lezen geniet je wel van je reis.Het lijkt me ook wel heel indrukwekkend wal je alle maal ziet.Geniet nog maar even die vier dagen voor dat je het weet ben je weer thuis.Chester mist Sanya.Nou de groetjes van Loes knuffel van chester.

• 28 Maart 2010 - 13:44

Paul:

hoi diana
    tot nu heb je al heel wat beleeft. Zie je daar eigenlijk wet honden rond lopen op gaan deze in de 'pot'?
    Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal.
    goetjes paul /bonny

• 30 Maart 2010 - 17:37

Monique:

Geniet de laatste dagen!!! en een hele goede terugreis.
    De Moontjes

Diana

Ik hou van reizen en sinds een paar jaar hou ik ook een dagboek bij via waar ben jij nu. Ik probeer elk jaar een grote reis te maken en heb al vele landen bezocht. Maar er blijft altijd nog veel te verkennen. Ik heb nog vele landen op mijn verlanglijstje staan en hoop in de komende jaren er nog veel te kunnen bezoeken. Meestal ga ik met een groepsreis mee via verschillende reisorganistaties. Ook wel op eigen gelegenheid en dan ter plekke een auto huren en zelf een beetje bepalen waar heen te gaan. Tussendoor ga ik graag nog samen met de hond een korte vakantie of twee, net aan de tijd die ik heb. Het liefst ga ik dan wandelen in Oostenrijk. Maar pas geleden via dogwalktrail ook een heel leuk weekend gehad in de ardennen. Maar ook in ons eigen mooie Nederland ben ik nog lang niet uitgekeken. Kortom er is genoeg te beleven.

Actief sinds 02 Jan. 2009