cvorcovado - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Diana Los - WaarBenJij.nu cvorcovado - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Diana Los - WaarBenJij.nu

cvorcovado

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Diana

22 Maart 2009 | Brazilië, Rio de Janeiro

zaterdag zijn we met de hele groep(6 man) op tweee excursies geweest in Rio. Eerst naar de corcovadoberg met het bekende christusbeeld. Wat een impossant monument is dat zeg. Daarna eens stukje door de wijk ,M.Thereza gelopen en hier nog op een trammetjes geweest.Het was echter vol dus ellen en ik moesten bij de chauffeur springen.Daarna een rondleiding lopend door het centrum van rio gedaan en wat geluncht, de innerlijke mens moet tenslotte ook verzorgt worden. We hebben een nederlands sprekende braziliaanse gids genaamd rodriquez en hij brengt ons ook naar het vliegvels. Daarna zijn we via twee kabelbanen naar de suikerbroodberg gegaan, Een heel mooi uitzicht over rio, de baai en het strand van copacabana. Na de excusies nog wat gezeten op een terras op copacabana en wat gegeten en gedronken. Ellen teruggebracht naar hotel en nog wat bij ons op dakterras gezeten met een biertje en uitzicht op het christusbeeld.
Vandaag met zijn vieren op stap. Lopend naar het fort, dit echter niet toegankelijk, ivm gladheid ,.Het ligt op hoge rots en door lichte regen vinden ze het te glad. toen taxi genomen naar botanische tuinen en daar lekker rondgelopen. met taxi naar markt en wederom naar strand van copacabana. Hier op terrs een Caiparini gedronken. Daarna samen met Jan nog even naar het strand geweest om te zwemmen.Hoge golven en ik ging pardoes kopje onder. Nu nog even eten dan dan naar bed.

  • 23 Maart 2009 - 06:31

    Ma En Pa :

    diana je reis is haast ten einde maar ik denk dat dit de reis van je leven was lyka is ook weer naar huis nog maar een paar dagen dan moeten wy ook weer naar huis de groetjes van tant en oom alles was goed met tant gegroet van sanya en ons

  • 23 Maart 2009 - 08:08

    Janneke Prins:

    Klinkt perfect, dus niet omhoog geklommen of met de kabelbaan omhoog ? Veel plezier de laatste paar dagen !!

  • 23 Maart 2009 - 08:42

    Riet Meeder:

    Wat maak jij geweldig veel mee: ongelooflijk in zo'n korte tijd zo veel verschillende plaatsen bezocht. Ik leef helemaal met je mee door je beschrijvingen! Heb je nog foto's kunnen maken van het Christusbeeld? Meestal staat het helemaal in de mist. Botanische tuinen zijn ook prachtig, he?
    Je haalt echt het onderste uit de kan. Nog spetterende laatste dagen toegewenst. Riet

  • 23 Maart 2009 - 10:09

    Frieda Tempels:

    Hallo Diana
    Wat prachtig, ik vindt het heel spannend en geniet er ook van.Groetjes Frieda België

  • 23 Maart 2009 - 12:50

    Marion:

    Waar doet me dat kopje onder gaan aan denken? Nog een paar fijne dagen en geniet nog even

  • 23 Maart 2009 - 18:35

    Hanneke En Cor:

    geweldig,geweldig, we zijn jaloers. Heel veel plezier nog, groetjes

  • 23 Maart 2009 - 19:50

    Jeltje:

    Heey Diana,

    Volgens mij heb je de tijd van je leven. Kijk je wel uit voor die hoge golven? Je moet wel weer heel terug komen hoor!!!
    Laika heeft zich best vermaakt bij je ouders!!
    Ze was gisteravond best wel moe!!
    Groetjes, F4

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Ik hou van reizen en sinds een paar jaar hou ik ook een dagboek bij via waar ben jij nu. Ik probeer elk jaar een grote reis te maken en heb al vele landen bezocht. Maar er blijft altijd nog veel te verkennen. Ik heb nog vele landen op mijn verlanglijstje staan en hoop in de komende jaren er nog veel te kunnen bezoeken. Meestal ga ik met een groepsreis mee via verschillende reisorganistaties. Ook wel op eigen gelegenheid en dan ter plekke een auto huren en zelf een beetje bepalen waar heen te gaan. Tussendoor ga ik graag nog samen met de hond een korte vakantie of twee, net aan de tijd die ik heb. Het liefst ga ik dan wandelen in Oostenrijk. Maar pas geleden via dogwalktrail ook een heel leuk weekend gehad in de ardennen. Maar ook in ons eigen mooie Nederland ben ik nog lang niet uitgekeken. Kortom er is genoeg te beleven.

Actief sinds 02 Jan. 2009
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 29554

Voorgaande reizen:

11 Maart 2015 - 29 Maart 2015

het lievelingsland van Boehdda

10 Maart 2014 - 27 Maart 2014

Klassiek Ceylon

09 Maart 2013 - 30 Maart 2013

Thailand, Land van de Glimlach

09 Maart 2012 - 25 Maart 2012

veelzijdig vietnam

26 Maart 2011 - 18 April 2011

Ontmoeting met de Horizon

11 Maart 2010 - 01 April 2010

De Gouden Driehoek

15 Mei 2009 - 17 Mei 2009

dogwalktrail

04 Maart 2009 - 28 Maart 2009

rondreis argentinië,chili en brazilië

Landen bezocht: