natinale park torres del paines - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Diana Los - WaarBenJij.nu natinale park torres del paines - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Diana Los - WaarBenJij.nu

natinale park torres del paines

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Diana

11 Maart 2009 | Argentinië, Buenos Aires

We zijn gisteren vertrokken uit el calafate en met de bus naar de grens gereden. Aan de Argentijnse kant was het zo gebeurt, Leentje ging met al onze paspoorten naar binnen en binnen een paar minuten konden we de grens over. Na een aantal minuten kwamen we bij de Chileense grens en daar moesten we alle apart met bagage door de douane. De tassen werden een voor een gecontroleeerd en toen pas mochten we binnen. Het hotel in Torres del paines zag er mooi uit, schitterende omgeveving alleen de kamers waren erg klein. Eten moest in het hotel omdat we midden in het Nationale park zaten. Na het eten nog wat gedronken met Ellen,Iris en Leentje. Er kwamen ook twee Italianen aanschuiven.Zogenaamd m de comouter te gebruiken, maar later bij ontbijt bleek dat ze een Laptop bij zich hadden, dus wilden gewoon gezellig bij ons zitten. Iris had nog een mooie foto van Leentje gemaakt met een kat. Volgens Leentje viel haar Bolle Buik op. Nou, ze is om door een lanpeglas te trekken zo dun, dus waar die BB zit??. Vandaag zijn we door het Nationale park gereden. Erg mooie rit,veel natuurschoon. We zijn onderweg Guanaco´s tegengekomen, rode en zilvervossen,condors. We hebben nog een wandeling van ca 2 uur gemaakt langs waterval en lagunes.
Nu zitten we in Puerto Natales. Klein dorpje en we komen net terug van eten. Het is hier nu 23.45 uur en ik ga dit verzenden (duurt erg lang) en dan naar bed.

  • 12 Maart 2009 - 09:06

    Jeltje:

    hoi Diana

    nou volgens mij heb je het reuze naar je zin!!
    Wat zijn guanaco's??
    Tot het volgende berichtje maar weer.
    groetjes, F4

  • 12 Maart 2009 - 10:20

    Janneke Prins:

    Hoi Diana, Klinkt alsof jullie sjans hebben met een stel italianen, haha. Zo te horen is het een zeer schitterende omgeving. De grens met chili, dat was blijkbaar moeilijk. Hebben jullie er lang over gedaan dan ? Veel plezier !!

  • 12 Maart 2009 - 11:46

    Saffira:

    Hay wereldreiziger,

    Ik hoop dat je geheugenkaart van je fotocamera nog lang niet vol zit want ook dit verhaal maakt me weer erg benieuwd naar de foto's..
    Veel plezier bij het eerstvolgende uitstapje!

    Groetjes uit Nl

  • 12 Maart 2009 - 13:44

    Sonja:


    [quote]
    De guanaco (Lama guanicoe) is een wilde lama uit de familie der kameelachtigen (Camelidae). Het is een karakteristieke bewoner van de Zuid-Amerikaanse hoogvlakten. De guanaco is de grootste van de twee wilde lamasoorten.[einde quote]

    Hoi Diana,

    Condors? Wauw!
    Fijn dat het nog steeds goed gaat.
    Groetjes!!

  • 12 Maart 2009 - 18:16

    Hanneke En Cor:

    Hoi Diana, klinkt werkelijk allemaal prachtig en zo te horen heb je je draai in de groep gevonden. Ik ga toch ook nadenken oveer die reis, maar Cor weet het nog niet, hoort-ie later wel. Kan jij hem vertellen over hoe mooi het was! Veel plezier nog, groetjes Han en Cor

  • 12 Maart 2009 - 18:35

    Frieda Tempels:

    Hallo Diana
    Je hebt weer veel gezien,geniet er maar van.Hier heeft het de hele dag geregend.
    Groetjes vanuit Belgë
    Frieda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Ik hou van reizen en sinds een paar jaar hou ik ook een dagboek bij via waar ben jij nu. Ik probeer elk jaar een grote reis te maken en heb al vele landen bezocht. Maar er blijft altijd nog veel te verkennen. Ik heb nog vele landen op mijn verlanglijstje staan en hoop in de komende jaren er nog veel te kunnen bezoeken. Meestal ga ik met een groepsreis mee via verschillende reisorganistaties. Ook wel op eigen gelegenheid en dan ter plekke een auto huren en zelf een beetje bepalen waar heen te gaan. Tussendoor ga ik graag nog samen met de hond een korte vakantie of twee, net aan de tijd die ik heb. Het liefst ga ik dan wandelen in Oostenrijk. Maar pas geleden via dogwalktrail ook een heel leuk weekend gehad in de ardennen. Maar ook in ons eigen mooie Nederland ben ik nog lang niet uitgekeken. Kortom er is genoeg te beleven.

Actief sinds 02 Jan. 2009
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 29651

Voorgaande reizen:

11 Maart 2015 - 29 Maart 2015

het lievelingsland van Boehdda

10 Maart 2014 - 27 Maart 2014

Klassiek Ceylon

09 Maart 2013 - 30 Maart 2013

Thailand, Land van de Glimlach

09 Maart 2012 - 25 Maart 2012

veelzijdig vietnam

26 Maart 2011 - 18 April 2011

Ontmoeting met de Horizon

11 Maart 2010 - 01 April 2010

De Gouden Driehoek

15 Mei 2009 - 17 Mei 2009

dogwalktrail

04 Maart 2009 - 28 Maart 2009

rondreis argentinië,chili en brazilië

Landen bezocht: