ijs, ijs en nog eens ijs - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Diana Los - WaarBenJij.nu ijs, ijs en nog eens ijs - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Diana Los - WaarBenJij.nu

ijs, ijs en nog eens ijs

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Diana

09 Maart 2009 | Argentinië, El Calafate

We zijn twee dagen geleden aangekomen in el calafate en hebben met de hele groep gegeten. Onder het eten kwamen we er ineens achter dat jantien er niet bij was. Zij spaart theezakjes en toen kwam het er in eens uit , waar is theezakje, nou die zit er goed in , dus elke keer als iemand thee drinkt zeggen we theezakje. we lagen dus dubbel. Ook natuurlijk van de wijn . Gister zijn we naar de perito moreno gletsjer gegaan met hele groep. Er was de mogelijkheid om daar een minitrekking te doen en dit was echt gigantisch. met spikes onder je schoenen lopen over een gletsjer en kijken in diepe geulen is niet te beschrijven. Een spectaculaire ervarin die ik niet had willen missen. Bijna op het eind van de tour kregen we whisky met je raad het al ijs van de gletsjer. Terug in het dorp hebben we met zijn zessen sushi gegeten. Erg lekker.
Vandaag zijn we een gletsjer tour langs drie grote gletsjer met een catamaran . Hier kom je ijsbergen tegen die groter zijn dan de boot. En dan de kleur. va wit tot diepblauw.
Als de zon dan verandert van stad dan kleurt alles weer anders. echt supermooi om te zien.
Nu terug in hotel en we hebben met zijn alle mate gedronken. is thee uit speciale kom met een metalen rietje en dit kommetje gaat rond net als de vredespijp.
straks nog even pinne en wat eten en dan morgen opweg naar Chili.
groetjes aan iedereen, e het is leuk dat jullie reageren op het dagboek

  • 09 Maart 2009 - 20:52

    Jeltje:

    Zeg dame, niet te diep in het glaasje kijken he..(geintje).Fijn dat jullie zoveel plezier hebben met z'n allen.Die kleuren van die bergen zou ik ook wel willen zien!Nou tot de volgende mail maar weer.
    groetjes F4

  • 09 Maart 2009 - 21:22

    Saffira:

    Jeetje wat lijkt me dat prachtig
    Om daar over die gletsjers te lopen!
    Was et niet vermoeiend met die spikes onder je voeten?
    Veel plezier in chili en tot mailen!

    Groetjes Saffira EN Agnes (dit keer)

  • 09 Maart 2009 - 22:40

    Sonja.:

    Klinkt weer gaaf allemaal.
    Wat voor naam zullen ze voor jou bedacht hebben? ;) (geintje hoor)
    Dus nu op naar Chili.
    Geniet ook daar maar weer.
    Groetjes!

  • 10 Maart 2009 - 05:52

    Pa En Ma :

    zeg dame dus wy moeten de wisky thuis koud zetten grapje wat fyn dat je alle by die gletsjer gezien heb veel pleuzir in chili groetjes en poot van sanya

  • 10 Maart 2009 - 07:09

    Frieda Tempels:

    Hallo Diana
    Wat fijn dat je dit allemaal kunt zien,wij zien dit ook al eens maar dan op TV met een documentaire, vanuit onze luie zetel.Geniet van al die prachtige uitstappen.Heel veel groetjes Frieda België

  • 10 Maart 2009 - 08:02

    Riet Meeder:

    Superreis, hoor. Prachtige beschrijving, doet mij denken aan mijn eigen ervaringen in november. IJs, IJs en dan ook nog eens ijs in je whisky in plaats van lekker warme erwtensoep!

  • 10 Maart 2009 - 13:21

    Dina En Henk:

    Hai Diana,

    Als je terugkomt krijg je een ijsje van ons!
    Hart.groeten en goede reis verder. Vaya con Dios.

  • 10 Maart 2009 - 15:21

    Janneke Prins:

    Hoi Diana, hoort echt supergaaf ! Zo te horen is het een erg leuke groep. Ik zal jou ook nog even updaten. Ik ben gisteren naar het ziekenhuis geweest en heb nu eindelijk loopgips.Volgens de dokter houd ik dat nog 3 weken. Ik probeer een beetje te lopen, maar eh..het zit meer tussen de oren als in mijn been. Maar ik maak om het uur een kort tripje....Gelukkig ga jij sneller vooruit ! Haha. Gisteren ook nog even je ouders aan de lijn gehad. Dus toch nog even contact. 30 maart moet ik terug naar het ziekenhuis, hopelijk zie ik mijn been dan weer. In ieder geval heel veel plezier toegewenst !! Op naar het volgende vlaggetje.

  • 11 Maart 2009 - 11:23

    Mannetje 18:

    nou nou lady Di kom je nog wel eens aan eten toe of een slokje,ik merk er niets :-))) van !
    pas je nog wel in je broek ??? de matz !!

  • 13 Maart 2009 - 13:41

    18:

    ijs en ijs en ijs en geen slagroom,klacht indienen by de reispersoon,ja toch !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Ik hou van reizen en sinds een paar jaar hou ik ook een dagboek bij via waar ben jij nu. Ik probeer elk jaar een grote reis te maken en heb al vele landen bezocht. Maar er blijft altijd nog veel te verkennen. Ik heb nog vele landen op mijn verlanglijstje staan en hoop in de komende jaren er nog veel te kunnen bezoeken. Meestal ga ik met een groepsreis mee via verschillende reisorganistaties. Ook wel op eigen gelegenheid en dan ter plekke een auto huren en zelf een beetje bepalen waar heen te gaan. Tussendoor ga ik graag nog samen met de hond een korte vakantie of twee, net aan de tijd die ik heb. Het liefst ga ik dan wandelen in Oostenrijk. Maar pas geleden via dogwalktrail ook een heel leuk weekend gehad in de ardennen. Maar ook in ons eigen mooie Nederland ben ik nog lang niet uitgekeken. Kortom er is genoeg te beleven.

Actief sinds 02 Jan. 2009
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 29657

Voorgaande reizen:

11 Maart 2015 - 29 Maart 2015

het lievelingsland van Boehdda

10 Maart 2014 - 27 Maart 2014

Klassiek Ceylon

09 Maart 2013 - 30 Maart 2013

Thailand, Land van de Glimlach

09 Maart 2012 - 25 Maart 2012

veelzijdig vietnam

26 Maart 2011 - 18 April 2011

Ontmoeting met de Horizon

11 Maart 2010 - 01 April 2010

De Gouden Driehoek

15 Mei 2009 - 17 Mei 2009

dogwalktrail

04 Maart 2009 - 28 Maart 2009

rondreis argentinië,chili en brazilië

Landen bezocht: